16/01/2018

KPN is al een maand op zoek naar de oorzaak van de wifiproblemen waar klanten met een Experia Box V10 mee te maken hebben. Het bedrijf claimt inmiddels 'aanknopingspunten' gevonden te hebben, maar een oplossing laat nog op zich wachten.

Begin januari slaagde KPN erin om het wifiprobleem te reproduceren en het bedrijf is ertoe overgegaan om bij klanten thuis te testen. Hierbij zijn 'sporen gevonden die relevant zijn voor het wegvallen van de verbinding'. "Binnen de sporen die gevonden zijn, hebben ze aanknopingspunten gevonden. De analyse daarvan is gaande. Er is ook verder contact met de klanten waar eerder tests mee en bij uitgevoerd zijn, om te kijken wat de resultaten zijn", meldt KPN nu.

KPN startte zijn onderzoek op 15 december, nadat klanten al sinds november aangaven dat ze last hadden van wegvallende wifiverbindingen. Aanvankelijk werd het probleem herleid tot een firmware-update van de Experia Box V10 in november. KPN besloot tot een rollback en adviseert sindsdien om 5GHz-wifi uit te zetten, omdat sommige klanten ook na de rollback nog problemen ervoeren. Op een speciale pagina informeert het bedrijf zijn klanten en adviseert het verder om via eigen wifirouters of via ethernetkabels verbinding te maken.

Verder heeft het bedrijf zijn klantenservice geïnstrueerd om informatie via klanten met klachten te verzamelen, is de procedure waarop de technische dienst deze binnenkrijgt, aangepast en wordt samengewerkt met fabrikanten van de hardware om de oorzaak te lokaliseren. Klanten uitten op het forum van KPN hun frustratie over het uitblijven van resultaten en dreigen met overstappen.

(Bron: Tweakers.net)

 

Wegens een paar dagen teambuilding worden de bestellingen op donderdag 25 oktober verwerkt.


Onze excuses voor het ongemak en bedankt voor uw begrip.